Wymiana odboju amortyzatora tylnego w Octavii (wymiana amortyzatora tylnego)
Wymianę odboju amortyzatora tylnego lub całego amortyzatora zaczynamy od poluzowania śrub koła oraz podniesienia samochodu i odkręcenia koła.
Po odkręceniu koła można przystąpić do odkręcenia amortyzatora, który w górnej części przykręcony jest dwoma śrubami M10 pokazane strzałkami na rysunku.
W dolnej części amortyzator jest przykręcony śrubą M10 w belce tylnej, którą pokazują strzałki.
Po wyjęciu amortyzatora zdejmujemy nakładkę górną. Najlepiej śrubokrętem w miejscu, w którym pokazuje strzałka.
Tak to wygląda po zdjęciu nakładki.
Odkręcamy nakrętkę amortyzatora kluczem nr 16. Jeśli nie mamy profesjonalnych kluczy do odkręcania amortyzatora, to można odkręcić ściskając go w imadle. Miejsce gdzie można ścisnąć amortyzator pokazują strzałki na rysunku.
Poluzowujemy śrubę w kierunku, w którym pokazuje strzałka.
Odkręcamy nakrętkę.
Ściągamy górne gniazdo amortyzatora i zdejmujemy osłonę oraz odbój.
Tak wyglądają poszczególne części do montażu.
-
Amortyzator
-
Osłona amortyzatora
-
Odbój amortyzatora
-
Nakrętka amortyzatora
-
Nakłdadka górna amortyzatora
-
Gniazdo górne amortyzatora ( poduszka )
Tak wygląda osłona amortyzatora tylnego. Strzałka pokazuje wycięcie, które ułatwia włożenie odboju amortyzatora.
Wkładamy odbój w osłonę tak jak jest to pokazane na powyższym rysunku i obracając wciskamy w osłonę.
Tak wygląda odbój z osłoną po skompletowaniu.
Kolejnym krokiem jest włożenie skompletowanego odboju i osłony na amortyzator.
Tak jak to widać osłona z odbojem została założona na amortyzator.
Po zamontowaniu osłony i odboju montujemy poduszkę górną (gniazdo) amortyzatora.
Nakręcamy nakrętkę M10x1.
Dokręcamy nakrętkę amortyzatora w kierunku w którym pokazuje strzałka.
Siła, z jaką należy dokręcić nakrętkę to 25 Nm. Jeśli nie mamy profesjonalnych kluczy do dokręcania amortyzatora, to można pomóc sobie ściskając go w imadle.
Po skręceniu amortyzatora zakładamy zaślepkę górną amortyzatora.
Wciskamy nakładkę górną tak jak pokazuje strzałka na rysunku.
Skompletowane amortyzatory przykręcamy do nadwozia. Siła, z jaką należy dokręcić śruby w górnej czesci amortyzatora pokazane na powyższym rysunku to M10x 35 to 30 Nm +900.
Na końcu zakręcamy śrubę M10x75 mocująca amortyzator w tylnej belce. Siła, z jaką należy ją dokręcić to 40 Nm + 900 Po zamontowaniu zakładamy koło i szerokiej drogi.